مادر طراحی ماشین مرسدس احساسی در ماشین

مادر: طراحی ماشین مرسدس احساسی در ماشین سرگرمی ماشین

گت بلاگز اخبار اجتماعی فقدان نشاط اجتماعی منجر به افسردگی دانش آموزان می شود

وزیر کشور گفت: فقدان امید و نشاط اجتماعی در مدرسه و جامعه منجر به افسردگی و پرخاشگری دانش آموزان می شود. 

فقدان نشاط اجتماعی منجر به افسردگی دانش آموزان می شود

فقدان نشاط اجتماعی منجر به افسردگی دانش آموزان می شود

عبارات مهم : آموزش

وزیر کشور گفت: فقدان امید و نشاط اجتماعی در مدرسه و جامعه منجر به افسردگی و پرخاشگری دانش آموزان می شود.

به گزارش ایرنا، «عبدالرضا رحمانی فضلی» امروز – یکشنبه – در جلسه شورای اجتماعی کشور اظهار داشت: افسردگی و پرخاشگری به فقدان نشاط اجتماعی در مدرسه یا جامعه برمی گردد؛ اگر عنوان نشاط اجتماعی را حل کنیم ، حجم عظیمی از پرسشها را پوشش خواهیم داد.

وی شناسایی «علت ها » را از شناسایی «مصداق ها » در حوزه آسیب های اجتماعی مهم تر دانست و تاکید کرد: باید فقدان نشاط اجتماعی و مدارس کمبود امید و نشاط را بررسی کنیم، نبود نشاط در مدارس را باید حل کنیم.

فقدان نشاط اجتماعی منجر به افسردگی دانش آموزان می شود

به گزارش ایرنا، در یکصد و چهارمین جلسه شورای اجتماعی کشور گزارش وزارت آموزش و پرورش در خصوص طرح «نظام مواظبت های اجتماعی دانش آموزان (نماد) و بررسی الزامات گسترش دامنه اجرای این طرح در سال تحصیلی ٩٨-٩٧» با تاکید بر نقش دستگاه های عضو این شورا ارایه و بررسی شد.

وزیر کشور به طرح نظام مواظبت های اجتماعی دانش آموزان اشاره و خاطرنشان کرد: حرکتی خوبی در کشور شروع شده است البته نمونه هایی نیز وجود دارد و اقداماتی هم صورت گرفته است ولی باید در کنار این اقدامات، اشتباهات و کمبودها شناسایی و اصلاح و همچنین پیشنهادها تکمیلی نیز تدوین و اجرایی شود.

وزیر کشور گفت: فقدان امید و نشاط اجتماعی در مدرسه و جامعه منجر به افسردگی و پرخاشگری دانش آموزان می شود. 

رحمانی فضلی افزود: باید افرادی مستقر شوند و بازخوردهای اجرای این طرح را دریافت کنند و بعد از بررسی، نواقص طرح اصلاح شود.

وی با بیان این که در حوزه آسیب های اجتماعی پیشگیری در اولویت هست، یادآور شد: در این زمینه در مدارس نباید فقط به کادر آمورزش و پرورش و این که فقط یک فرد یا یک گروه مسئول این امور باشد بسنده کنیم چون به نتیجه مطلوب نمی رسیم.

وزیر کشور با تاکید بر این که در پرسشها دانش آموزان همه مربیان، معلمان و حتی خانواده باید نقش داشته باشند، تصریح کرد: یکی از مشکلاتی که معاونت پرورشی در آموزش و پرورش در ابتدای انقلاب با آن مواجه شد، همین توصیه بود که این معاونت در یک طرف قرار داشت و بقیه معلمان و مربیان مدرسه در طرف دیگر قرار داشتند و چون نتوانستند ارتباط برقرار کنند به نتیجه نیز نرسیدند.

فقدان نشاط اجتماعی منجر به افسردگی دانش آموزان می شود

رحمانی فضلی تاکید کرد: در پیشگیری از آسیب های اجتماعی باید از خانواده ها نیز کمک گرفته شود.

رییس شورای اجتماعی کشور افزود: آموزش و پرورش به عنوان نهادی که انواع و اقسام ورودی ها از گروه های متفاوت اجتماعی به آن وجود دارد، از طرفی جزو آسیب پذیرترین گروه در معرض خطر و از طرف دیگر سالم ترین و عالی ترین نهاد واسط هست؛ ورودی مدرسه و آموزش و پرورش از یک جامعه ای است که دارای طیف های متفاوت دانش آموزی از نظر سلامت است.

وزیر کشور گفت: فقدان امید و نشاط اجتماعی در مدرسه و جامعه منجر به افسردگی و پرخاشگری دانش آموزان می شود. 

رحمانی فضلی خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش یک محیط و سیستم واسط و مرحله گذار است و باید در نظر بگیریم که حداقل ورودی افرادی خطر پذیر و آسیب پذیر که در جامعه هستند در مدارس نیز وجود دارند، بعد باید این سیستم را به گونه ای طراحی و برنامه ریزی کنیم که حداقل سلامتی و توانمندی را در دانش آموزان ایجاد کند.

وی همچنین درمورد محرمانه بودن اطلاعات آسیب های اجتماعی دانش آموزان گفت: از این عنوان نباید راحت بگذریم؛ دوره دانش آموزی به لحاظ شرایط سنی دارای شاخصه های خاصی هست؛ سیستم را باید به گونه ای را طراحی کنیم که اطلاعات دانش آموزان را در حد نیاز و همزمان نیاز استفاده شود و بعد از آن این اطلاعات از بین برود.

فقدان نشاط اجتماعی منجر به افسردگی دانش آموزان می شود

جانشین رییس شورای اجتماعی کشور با یادآوری این که «شرایط در مدارس و مناطق مختلف، متفاوت است»، گفت: البته موارد پرخطری مانند اعتیاد، خودکشی، آزار جنسی در مدرسه و بین دانش آموزان باید جدی گرفته شود و ضمن شناسایی خاطیان با آنها برخورد شود.

رحمانی فضلی تاکید کرد: باید در حوزه پیشگیری از آسیب های اجتماعی دانش آموزی ضمن بهره گیری از کمک خانواده ها، آموزش ها باید مستمر و استمرار داشته داشته باشد.

وی افزود: دانش آموزانی که پدر و مادر معتاد یا زندانی دارند زیاد در معرض خطر هستند، باید آنها را شناسایی کنیم و به صورت مستمر آموزش دهیم.

وی تاکید کرد: مشاوران در مدارس را باید از بین افراد متخصص گزینش کنیم و آموزش های اولیه را ببیند.

در این جلسه که به ریاست رحمانی فضلی وزیر کشور و با حضور نمایندگان دستگاه های عضو این شورا برگزار شد، معصومه ابتکار معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده و شهیندخت مولاوردی دستیار خاص رییس جمهوری در امور حقوق شهروندی و «تقی رستم وندی» معاون وزیر و مدیر شرکت اجتماعی کشور نیز حضور داشتند.

** تاب آوری دانش آموزان در برابر آسیب های اجتماعی تقویت شود

معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده نیز در این جلسه با بیان این که «طرح نظام مواظبت از دانش آموزان» دستاورد ارزنده ای هست، گفت: نقش انجمن های اولیاء و مربیان و شرکت دانش آموزی و تقویت نقش و جایگاه خانواده در اجرای این طرح نیز می تواند اثر بخش باشد.

ابتکار تاکید کرد: تاب آوری دانش آموزان در برابر پرسشها و آسیب های اجتماعی را باید تقویت کنیم.

وی همچنین بهره گیری از تجربه گروه های همسالان و همیاران در مدارس را یک تجربه بسیار ارزشمند و مهم عنوان کرد.

واژه های کلیدی: آموزش | مدرسه | خانواده | آسیب های اجتماعی | اخبار اجتماعی

دانلود


دانلود فایل ها

نویسنده : blogzz