مادر طراحی ماشین مرسدس احساسی در ماشین

مادر: طراحی ماشین مرسدس احساسی در ماشین سرگرمی ماشین

  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • توجه: در صورتی که فایل دارای ایراد است یا حقوق نویسنده رعایت نشده با ما تماس بگیرید

    گت بلاگز اخبار فرهنگی و هنری به کشور عزیزمان ایران برمی‌گردم، حتی اگر اجازه کار نداشته باشم

    مظلومی: ۸ ماه است که از جم جدا شده‌ام | هیچ بازیگری به‌خاطر من به این شبکه نیامد 

    به کشور عزیزمان ایران برمی‌گردم، حتی اگر اجازه کار نداشته باشم

    به کشور عزیزمان ایران برمی گردم، حتی اگر اجازه کار نداشته باشم

    عبارات مهم : ایران

    مظلومی: ۸ ماه است که از جم جدا شده است ام | هیچ بازیگری به خاطر من به این شبکه نیامد

    مهدی مظلومی می گوید حدود هشت ماه است به علت اختلاف سلیقه با مدیریت تازه شبکه جم از این شبکه جدا شده است است.

    به کشور عزیزمان ایران برمی‌گردم، حتی اگر اجازه کار نداشته باشم

    از آخرهای تابستان سال 94 بود که زمزمه هایی مبنی بر مهاجرت عده ای از بازیگران و کارگردانان ایرانی به ترکیه و فعالیت ارزش جهت شبکه جم شنیده شد.

    پاییز همان سال بود که با قوت گرفتن این اخبار نام افرادی که به این شبکه پیوسته بودند رفته رفته منتشر شد. البته که نام چندان آشنا شده است ای در بین بازیگرانی که به جم رفته بودند به چشم نمی خورد و زیاد بازیگرانی در این لیست قرار گرفته بودند یا کسانی بودند که چند سالی بود در کشور عزیزمان ایران به فراموشی سپرده شده است بودند، یا آن هایی که چندان آشنا شده است نبودند و نقش آن چنان به یادماندنی را در هیچ فیلم و سریالی بازی نکرده بودند.

    مظلومی: ۸ ماه است که از جم جدا شده‌ام | هیچ بازیگری به‌خاطر من به این شبکه نیامد 

    چند ماهی که از این اتفاقات و حواشی اش گذشت و تب و تاب مهاجرت، کشف حجاب بازیگران زن و حضور بقیه بازیگران در سریال ها فروکش کرد، میل به مخاطبان ایرانی به پی گیری آثار ایرانی هایی که به آن طرف مهاجرت کرده بودند نیز کم کم، کم رنگ شد. در واقع چون خروجی حاصل از فعالیت این افراد آن چیزی نبود که حتی مخاطب پرو پا قرص سریال های ترکیه ای هم انتظارش را داشت، پروژه پیوستن و فعالیت ایرانی ها به جم به پروژه ای شکست خورده تبدیل شد که خیلی ها از مدت ها قبل آن را حدس زده بودند.

    در این میان چند بازیگر نیز در مصاحبه هایی از ترک وطن و فعالیت در شبکه های بیگانه ابراز پشیمانی کردند و بعضی نیز اعلام کردند دوست دارند به کشور عزیزمان ایران برگردند و یکی دو نفر نیز بعد از کش و قوس های فراوان به کشور عزیزمان ایران بازگشتند و بعضی نیز به دلایل متفاوت این امکان را پیدا نکردند.

    اما تازه ترین خبرها حکایت از جدایی یکی دیگر از کسانی دارد که به این شبکه رفته بود. کارگردانی که آخرین ساخته اش در کشور عزیزمان ایران بعد از مهاجرت او به ترکیه و بدون ذکر نامش در سینماها اکران شد؛ مهدی مطلومی.

    به کشور عزیزمان ایران برمی‌گردم، حتی اگر اجازه کار نداشته باشم

    مهدی مظلومی کارگردان سینما و تلویزیون تاکنون آخرین فردی است که با شبکه جم قطع همکاری کرده هست. او در گفت وگو با خبرآنلاین از دلایل جدایی اش از این شبکه، ابراز میل به اش جهت بازگشت به کشور عزیزمان ایران و ادامه فعالیت هایش گفته است.

    به علت عوض کردن مدیریت از جم جدا شدم

    مظلومی: ۸ ماه است که از جم جدا شده‌ام | هیچ بازیگری به‌خاطر من به این شبکه نیامد 

    مهدی مظلومی مدتی است از شبکه جم جدا شده است هست، پیش از او نیز چند هنرمند دیگر که از کشور عزیزمان ایران مهاجرت کرده و به این شبکه پیوسته بودند نیز از جم جدا شدند. او راجع به علت جدایی اش از این شبکه به خبرآنلاین می گوید: «بعد از اتمام مجموعه طنز «شهر قشنگ»، كارهایی پیشنهاد می شد كه ارتباط خوبی با آن ها نمی گرفتم، با توجه به این شرایط اصرار من به ساخت سری دوم «شهر قشنگ» بود. ولی مشكلاتی كه در فضای شبكه وجود داشت امكان شروع سری دوم شهرقشنگ را تقریبا نشدنی كرد. مخصوصاً مواضع مدیر تازه دفتر آنتالیا. به همین علت من با توجه به عوض کردن شرایط همان موقع از گروه جم خارج شدم.»

    شدت گرفتن اختلاف نظرها

    به کشور عزیزمان ایران برمی‌گردم، حتی اگر اجازه کار نداشته باشم

    مظلومی به مدت وقت جدایی اش از این شبکه اشاره می کند و می افزاید که تقریبا 8 ماه است از شبکه جم جدا شده است است.

    جدایی صورت هایی که به شبکه جم پیوسته بودند دلایل مختلفی داشت، به نظر می رسد نارضایتی از این شبکه و نحوه عملکرد آن باعث جدایی بسیاری از این افراد از این شبکه شد. مظلومی در این باره توضیح می دهد: «مشكل من زیاد مواضع مدیریت تازه دفتر آنتالیا بود كه شرایط كار را سخت می كرد و بعد از ترور مدیر جم این مواضع بدتر شد. به طوری كه اختلاف سلیقه و نظر، كاملاً شدیدتر شد و با توجه به این كه مدتی بود از گروه جم جدا شده است بودم، تصمیم به ادامه فعالیت خارج از جم گرفتم. الان هم مدتی است كه بعد از ثبت یك شركت شخصی در تركیه به طور مستقل استارت فعالیت های تصویری را زدم و به عنوان نخستین كار سریال «شهرقشنگ٢» را جهت پخش از طریق اپلیكیشن شروع كردیم.»

    بازیگری به خاطر من به جم نیامد

    پس از پیوستن مظلومی به شبکه جم عده دیگری از بازیگران نیز به این شبکه رفتند و فعالیت ارزش را در آنجا شروع کردند، به نظر می رسد حضور مظلومی در این شبکه پلی جهت مهاجرت عده دیگری از بازیگران و بازیگران و صورت های معروف بود، ولی بعد از مدتی چند تن از بازیگران از پیوستن به این شبکه ابراز پشیمانی کردند و حالا نیز این کارگردان با جم قطع همکاری کرده است.

    مظلومی در پاسخ به این پرسش که آیا پروژه پیوستن بازیگران و صورت های معروف ایرانی را با در این شرایط شکست خورده می داند یا خیر؟ می گوید: «هیچ بازیگری به خاطر من به جم نپیوست. تنها یك مورد آقای سیرتی بودند كه با توجه به این كه سال ها قبل در تئاتر «باغ البالو» آقای ركن الدین خسروی با هم كار كرده بودیم و ایشان از بیكاری ارزش گفتند، من جهت كمك كردن به ایشان، پیشنهاد حضور به صورت پروژه ای به مدت ۳ ماه در «شهر قشنگ» را دادم كه ایشان هم فوری پذیرفتند و آمدند.

    اما متأسفانه كیفیت كارشان نظر من را تأمین نمی كرد كه تصمیم به از بین بردن و تسویه گرفتیم. ولی از علت مهاجرت سایر بازیگران خیلی اطلاع ندارم، چون دلایل متفاوت بود. بعضی قصد پناهندگی داشتند، بعضی قصد مهاجرت و بعضی قصد كار موقت و… ولی در نهایت با توجه به شرایطی كه پیش آمد در واقع حضور بازیگران ایرانی موفقیت خاصی به دنبال نداشت.»

    رکود به علت اختلاف نظرها

    عملکرد شبکه جم نسبت به قبل حتی در جذب مخاطب ایرانی هم دچار رکود شدید شده، افت جدی کیفی آثار تولیدی این شبکه نیز دلیلی دیگر جهت ترک کسانی بود که به این شبکه رفته بودند. کارگردان فیلم «سه بیگانه» در این باره یادآور می شود: «این ركود به خاطر جدایی من نیست در واقع به خاطر همان اختلاف نظر و سلیقه بود كه من مطمئن بودم نتیجه مطلوبی نخواهد داشت و باعث شد تصمیم به جدایی بگیرم و هم چنان اعتقاد دارم با همان نظر و سابقه سیر نزولی را ادامه خواهد داد. من نیز اعتقاد دارم این عملكرد نسبت به گذشته بسیار افت كرده و به نظرم افت بیشتری هم خواهد كرد.»

    او راجع به دلایل این افت و رکود می گوید: «شايد يكي از دلايلش آشنا نبودن مديريت جديد شبكه های جم با مقوله مديا(رسانه) مخصوصاً توليد است.»

    من به قصد رفتن به جم از کشور عزیزمان ایران نرفتم

    خیلی از افرادی که به هر دلیلی از کشور مهاجرت کردند، بعد از مدتی سودای بازگشت به وطن به سراغشان می آید، این اتفاق راجع به افرادی که به جم رفتند نیز صدق می کند و بعضی از آن ها در مصاحبه هایشان از مهاجرت و فعالیت در خارج کشور عزیزمان ایران ابراز پشیمانی کردند و کار در این شبکه را به مثابه سرابی دانستند که هیچ سودی برایشان نداشته است.

    مظلومی ولی نظرش را راجع به ادامه فعالیت در خارج از کشور و بازگشت به کشور عزیزمان ایران در صورت فراهم شدن شرایط این طور بیان می کند: «من به قصد كار كردن از كشور خارج شدم نه صرفاً به قصد كار در جم، به همین علت اكنون كه جم جهت من تمام شده است به برنامه ریزی ای كه كرده بودم به طور مستقل ادامه می دهم. بحث برگشتن یا برنگشتن هم مطرح نیست، چون من مملكت خودم را دوست دارم و تلاش كردم در خارج از كشور هم كارهایی بكنم كه باعث خوش حالی مخاطبان ایرانی باشد. در ادامه هم به همین جهت فعالیت خواهم كرد و قطعاً دوباره به وطن برمی گردم حتی اگر اجازه كار و فعالیت در حوزه تلویزیون و سینما را نداشته باشم.»

    فعالیت مستقل من ربطی به جم ندارد

    او هم چنین در پاسخ به این پرسش که اگر به ۲ سال پیش -زمانی که به شبکه جم پیوستید- برگردد باز هم این راه را گزینش می کند یا خیر، می گوید: «چون قصد تجربه کار در خارج از كشور را داشتم شاید كمی سنجیده تر و با برنامه ریزی بهتری و حتی شكل دیگری عمل می كردم.»

    این کارگردان در ادامه اضافه می کند: «فعالیت مستقل من هیچ ربطی به شبكه جم ندارد و مسیر دیگری را طی می كند. كار من ساخت و تولید كارهای نمایشی است و به همین جهت اقدام به ساخت سریال اینترنتی كردم كه به زودی از طریق اپلیكیشن پخش خواهد شد.»

    گاهی اوقات تصوراتی که راجع به فعالیت در خارج از کشور در ذهن وجود دارد، با آن چه در واقعیت است متفاوت می شود، و شرایط همان گونه که انتظار می رود فراهم نیست، مظلومی راجع به این که شرایط کار در شبکه بعد از گذشت این ۲ سال همان گونه است که تصورش را از ابتدا داشته، می گوید: «خیر به هر حال تجربهٔ جدیدی جهت مدیران بود و تجربه مورد نیاز را نداشتند طبیعی بود كه با تصورات من فاصله داشته باشد.»

    تمام تلاشم را می کنم تا به فعالیتم ادامه دهم

    علاوه بر مسئولان و مدیران، بازیگران و صورت های معروف هم نگاه مثبتی به فعالیت شبکه های فارسی زبان خارج از کشور ندارند. سطح کیفی برنامه ها و سریال های شبکه ها علت مهم این مخالفت هست، ضمن این که بسیاری نیز عملکرد این شبکه ها را منفی ارزیابی می کنند. همین مسئله در درازمدت ممکن است باعث بی انگیزگی کسانی که آن طرف آب را جهت ادامه فعالیت گزینش کردند شود، مظلومی در توضیح این عنوان بیان می کند: «با توجه به شرایط كار كردن در خارج از كشور و فاصله ای كه باعث شده است بین سیاست گذاران و حتی مردم شكافی به وجود بیاید، این مسئله را شدت یافتن کرده هست، ولی من هر لحظه تلاش كردم با غلبه بر مشكلات حس حركت را در خودم زنده نگه دارم و به همین دلیل، انگیزه و ذوق و شوق قطعاً از بین رفتنی نیست. تمام تلاشم را می كنم كه بتوانم به فعالیتم ادامه بدهم، نكته مهم این است كه محدود به جای خاصی نشود.»

    او در آخر نیز یادآور می شود: «ضمن این كه واقعیت این است كه بی ثباتی در تصمیم گیری ها و سیاست های اجرایی فضای سینما و تلویزیون کشور عزیزمان ایران باعث حس ناامنی و بی ثباتی می شود كه طبیعتا افرادی مثل من را به جست وجوی فضای مناسب تری سوق می دهد، هرچند ممكن است فضا و شرایط تازه نسبت به داخل كشور بهتر نباشد. ای كاش هر چه سریعتر این ثبات و شرایط امن كاری در داخل كشور شكل بگیرد كه همه دوستان و همكاران در شرایط خوب به فعالیت بپردازند.»

    اخبار فرهنگی – خبرآنلاین

    واژه های کلیدی: ایران | جدایی | فعالیت | مهاجرت | ایرانی | مهاجرت | بازیگران | مهدی مظلومی | کشف حجاب بازیگران زن | مهدی مظلومی کارگردان


    دانلود


    دانلود فایل ها

    نویسنده : blogzz

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود رایگان کتاب از آمازون
  • تکست بوک
  • خرید کتاب انگلیسی
  • خرید کیندل آمازون
  • کتاب زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی دانشگاهی
  • باکس کتاب
  • مانگا زبان اصلی
  • قیمت چاپ کتاب PDF
  • چاپ مانگا
  • رفتن به نوار ابزار